نیکاراگوئه روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد
(last modified 1403-07-21T07:54:39+00:00 )
میزان 21, 1403 12:24 Asia/Kabul
  • نیکاراگوئه روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد
    نیکاراگوئه روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد

سحاب - نیکاراگوئه به دلیل ادامه جنایت و نسل کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، رسما روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم قطع کرد.

به گزارش رادیو دری، دولت نیکاراگوئه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: روابط دیپلماتیک خود را با رژیم نسل کش اسرائیل به دلیل  کشتار مردم بی گناه فلسطین قطع کرده است.

موریلو معاون رئیس جمهوری نیکاراگوئه هم روز جمعه، رژیم صهیونیستی را "فاشیستی" و "نسل کش" توصیف و تصریح کرد که کشورش روابط دیپلماتیک خود را با «اسرائیل» قطع می کند.

پیشتر وزیر امورخارجه نیکاراگوئه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با انتقاد از نظم ناعادلانه کنونی حاکم بر جهان، نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و متحدانش ضد مردم فلسطین و لبنان را محکوم کرده بود. 

دولت نیکاراگوئه همچنین سفارت این کشور در آلمان را به دلیل حمایت دولت برلین از نسل‌کشی اسرائیل در باریکه غزه تعطیل و از دولت آلمان در دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد.

بر اساس تحلیل موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (SIPRI) در ماه مارس، آمریکا  و آلمان تقریباً ۹۹ درصد از کل تسلیحات وارداتی به سرزمین‌های اشغالی را تامین می‌کنند.

بر اساس برآورد موسسه صلح استکهلم، رژیم صهیونیستی ۶۹ درصد تسلیحات خود را از آمریکا و ۳۰ درصد را از آلمان در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ وارد کرده است.

بنا براعلام وزارت بهداشت فلسطین، در یک سال گذشته، رژیم صهیونیستی بیش از ۴۲ هزار فلسطینی را در باریکه غزه به شهادت رساند که ۶۰ درصد آن‌ها زن و کودک هستند.

واکنش منفعلانه اروپائیها به نسل کشی فلسطینیان در غزه

نیکاراگوئه از کشورهای حامی رژیم اسرائیل به دیوان لاهه شکایت کرد

کلیدواژه