جدی 27, 1395 23:08 Asia/Kabul
  • هشدار اوباما به ترامپ درباره برجام

رئیس جمهوری آمریکا، به رئیس جمهوری منتخب این کشور در قبال نقض برجام هشدار داد.

به گزارش ایرنا، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در نخستین سالگرد توافق هسته ای گروه پنج بعلاوه یک با ایران "برجام"، به دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب این کشور، هشدار داد که این پیمان را نمی توان به آسانی لغو کرد.

رئیس جمهوری آمریکا، در ادامه افزود این توافقنامه محصول سال ها همکاری میان ایران و 6 قدرت جهانی و نه فقط میان  واشنگتن  و تهران است.

به گفته رئیس جمهوری آمریکا، برجام توافقنامه ای تاریخی است.

دونالد ترامپ که روز جمعه 20 ژانویه، به قدرت خواهد رسید، در جریان سخنرانی های مبارزات انتخابات ریاست جمهوری خود وعده داده بود که یا واشنگتن را از این توافق خارج کرده و یا دوباره درباره آن مذاکره و در آن تجدیدنظر خواهد کرد.

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران،  نیز  در واکنش به این اظهارات گفت  جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته با بدعهدی‌ها، تعلل‌ها، سیاست‌های تاخیری و خصومت آمیز آمریکا و برخی دیگر کشورها در اجرای برجام مواجه بود.

معاون وزیر امور خارجه ایران،  با بیان این که تصمیم‌گیری درباره آینده برجام در آمریکا بر عهده رئیس جمهوری آتی این کشور است، تاکید کرد مذاکرات هسته‌ای ایران با آمریکا تمام شده است و ایران با دولت بعدی آمریکا درباره برجام وارد مذاکره سیاسی نخواهد شد.

 

کلیدواژه