حمل 16, 1396 11:51 Asia/Kabul
  •  واکنش سازمان جوانان انقلابی هند به سکوت سازمان ملل در قبال جنایات عربستان در یمن  

رئیس سازمان جوانان انقلابی هند، سکوت سازمان ملل و کشورهای غربی در قبال جنایات عربستان در یمن را شرم آور دانست و گفت جامعه جهانی باید به نسل کشی ریاض در یمن پایان دهد.

'ابی مانیو کوهار' امروز چهارشنبه در گفت وگو با  ایرنا، گفت،   آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای غربی با تجهیز حکام سعودی به انواع سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی در جنایت این کشور علیه مردم بی دفاع یمن سهیم هستند.

وی تصریح کرد دربیش از دوسال گذشته هزاران نفر از زنان ، کودکان و غیر نظامیان  یمن بر اثر بمباران  رژیم سعودی و در سایه سکوت کامل مجامع بین المللی جان باختند.

 رئیس سازمان جوانان انقلابی هند خاطرنشان کرد ریاض با حمله به زیرساخت های یمن و نابود کردن آنها ،درصدد به زانو درآوردن مردم این کشور است .

وی با اشار به فشار عربستان بر سازمان ملل و پس گرفتن گزارش این سازمان درباره نسل کشی و جنایات عربستان در یمن گفت  این اقدام لکه ننگی در تاریخ سازمان ملل برجای گذاشت و نشان داد که نمی شود ازاین سازمان انتظار حمایت ازکشورهای مظلوم  را داشت. 

براساس گزارش سازمان های بین المللی بیش از نیمی از مردم یمن براثر حمله های عربستان  با خطر قحطی و گرسنگی مواجه هستند.

تجاوز نظامی عربستان وچند کشور دیگر به یمن به جز کشته شدن 12 هزار یمنی و نیز زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آوارگی میلیون ها شهروند یمن و ویرانی زیر ساخت های این کشور دستاورد دیگری نداشته است.