فراخوانی مردم ترکیه به شرکت در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی از سوی قلیچداراوغلو
(last modified 1396-01-27T07:44:55+00:00 )
حمل 27, 1396 12:14 Asia/Kabul
  • فراخوانی مردم ترکیه به شرکت در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی از سوی قلیچداراوغلو

رئیس بزرگترین حزب مخالف دولت در مجلس ترکیه مردم این کشور را به شرکت در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی و مخالفت با ان فراخواند.

به گزارش واحدمرکزی خبر "کمال قلیچدار اوغلو " رئیس حزب جمهوری خلق دیروز در گفتگو با روزنامه نگاران با اشاره به اینکه بخشی از مردم ترکیه هنوز تصمیم نهایی خود را درباره رای دادن در همه پرسی نگرفته اند، ‌گفت، از آنان می خواهم که حتما به پای صندوق رای بروند و رای منفی بدهند . ما باید از امروز آماده مقاومت در برابر فشارهای سنگین تر آینده شویم.

رئیس حزب جمهوری خلق همچنین با اشاره به انتقادهای مداوم رئیس جمهور ترکیه از وی گفت، از رئیس جمهور که تا این اندازه به نفع من تبلیغ می کند، ‌تشکر می کنم و امیدوارم که پس از همه پرسی حتی در سفرهای خارجی نیز این روند را ادامه دهد زیرا ما نیازمند تبلیغات هستیم.

همه پرسی اصلاحات قانون اساسی در ترکیه امروز( یک شنبه ) در حال برگزاری است .

شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد  برای شرکت در همه پرسی تغییرات قانون اساسی، 55 میلیون و 319 هزار نفر واجد شرایط هستند .

مخالفان این همه پرسی ، تغییرات 18 ماده قانون اساسی را در واقع اعطای قدرت بیشتر به "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری این کشور عنوان کرده و معتقدند با اعمال این تغییرات ؛ حکومت ترکیه به نظامی فرد محور و حکومت تک نفره تبدیل خواهد شد.

 

 

کلیدواژه