سرطان 27, 1395 09:23 Asia/Kabul
  • پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه
    پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه

تا زمان عادی شدن اوضاع در ترکیه، رفت‌ و آمد به پایگاه اینجرلیک ممنوع خواهد بود.

کنسولگری آمریکا در شهر آدانای ترکیه اعلام کرد، تا زمان عادی شدن اوضاع این کشور، رفت‌ و آمد به پایگاه اینجرلیک ممنوع و برق آن قطع خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، کنسولگری آمریکا خطاب به اتباع آمریکایی با اعلام این که مقامات محلی تردد در اطراف این پایگاه را محدود کرده اند، از آنها خواست تا طبیعی شدن اوضاع از نزدیک شدن به این محل خودداری کنند.

ترکیه به واشنگتن که هم‌پیمان آن در ائتلاف ناتو است، اجازه داده است که از پایگاه اینجرلیک عملیات هوایی علیه مواضع داعش در عراق و سوریه انجام دهد .

این در حالی است که یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا روز شنبه گفت که باوجود تلاش برای کودتا درترکیه، نیروهای نظامی آمریکا از پایگاه اینجرلیک به عملیات خود علیه داعش ادامه خواهند داد.

آمریکا علاوه بر پهپاد، ده‌ها جنگنده و هواپیماهای سوخت رسان در این پایگاه مستقر کرده است.

همچنین حدود 2200 نیروی نظامی و غیرنظامی آمریکا در ترکیه هستند که 1500 تن از آنها در پایگاه اینجرلیک مستقر شده اند.

مسئولان ترکیه می‌گویند، کودتاچیان در جریان ناآرامی‌های جمعه شب، بعد از ربودن یک فروند هواپیما، از آن برای حمله به ساختمان‌های مهم از جمله پارلمان استفاده کرده‌اند.

پیش از این، رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه اعلام کرده بود که تعدادی از مقام‌های نظامی این کشور در پایگاه هوایی اینجرلیک به اتهام دست داشتن در کودتای اخیر دستگیر شدند.

کلیدواژه