جوزا 08, 1396 10:06 Asia/Kabul
  • تاکید روحانی برجسته اهل سنت یونان بر ضرورت وحدت جهان اسلام

روحانی برجسته اهل تسنن یونانی گفت، جهان اسلام و امت اسلامی بیش از هر زمانی نیازمند وحدت هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ،"حمزه عثمان"، یکی از رهبران برجسته اهل تسنن یونانی در دیدار با "علی محمدحلمی" رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران  در در محل مفتی گری شهر دی دیموتیخس گفت، امروز جهان اسلام از نداشتن وحدت رنج می برد و چنانچه به وحدت که خواسته رسول اکرم(ص) و اسلام است، عمل شود، مسلمانان از مشکلات رهایی خواهند یافت .

حمزه عثمان افزود، در این زمان وحدت بین امت اسلامی از هر زمان دیگری مهم و با اهمیت تر است و جمهوری اسلامی ایران در این راستا برنامه ها و فعالیت های ارزشمندی را انجام می دهد.

علی محمدحلمی نیز در این دیدار تاکید کرد، متاسفانه گروه های تروریستی با حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی به اقدامات جنایتکارانه برعلیه مسلمانان دست می زنند و رفتار زشت خود را متاسفانه به نام مقدس اسلام انجام می دهند که به چهره دین مبین اسلام لطمه می زنند .

رایزن فرهنگی ایران همچنین افزود، با وجود چنین شرایطی وظایف مومنان و مسئولان دینی برای نشان دادن چهره واقعی اسلام بسیار سنگین است زیرا این گروه های تروریستی نه تنها هیچ ارتباطی با اصل اسلام ندارند بلکه خطر بزرگی برای جهان اسلام و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی به شمار می روند. 

کلیدواژه