افزایش شمار قانونگذاران آمریکایی مخالف فروش تسلیحات به عربستان
(last modified 1396-03-13T13:48:33+00:00 )
جوزا 13, 1396 18:18 Asia/Kabul
  • افزایش شمار قانونگذاران آمریکایی مخالف فروش تسلیحات به عربستان

قانونگذاران دو حزب مجلس نمایندگان آمریکا با گلایه از سکوت کاخ سفید در برابر جنگ هولناک ریاض در یمن، به دنبال مهار فروش تسلیحات به عربستان سعودی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آنتی وار»،  گروهی از 6 قانونگذار دو حزب دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا به رهبری «جاستین اماش» جمهوریخواه ایالت «میشیگان» و «مارک پوکان» دموکرات ایالت «ویسکانسین» طرحی مشترک را به منظور مهار فروش های پیش بینی شده مهمات هدایت شونده دقیق و سایر تسلیحات تهاجمی به رژیم عربستان سعودی ارائه کردند.

«مارک پوکان» در این مورد گفت، عربستان سعودی علاوه بر انداختن منظم بمب های آمریکایی بر سر شهروندان و غیرنظامیان یمنی، می خواهد از تسلیحات آمریکایی حاصل این قرارداد برای تشدید محاصره در یمن استفاده  کند.

جاستین اماش نیز افزود، عربستان سعودی یکی از بدترین سوابق حقوق بشر را دارد و از بسیاری از افراط گرایانی که مردم خاورمیانه و جهان را ترور و وحشت زده می کنند، حمایت می کند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که پیشتر نیز «رند پل» سناتور جمهوریخواه ایالت «کنتاکی» و «کریس مورفی» دموکرات ایالت «کانتیکت» و «آل فرانکن» دموکرات ایالت «مینه سوتا»، نیز طرح یکسانی را علیه فروش سلاح به عربستان در سنا ارائه کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا،  درنخستین سفر خارجی خود به عربستان سعودی در 29 ثور 1396، یک قرارداد تسلیحاتی به ارزش 110 میلیارد دلار با ریاض امضا کرده است. 

 

کلیدواژه