وزیر دفاع هند: عناصر ارتش پاکستان را می توان به راحتی خرید
(last modified 1396-03-20T10:48:02+00:00 )
جوزا 20, 1396 15:18 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع هند: عناصر ارتش پاکستان را می توان به راحتی خرید

وزیر دفاع هند اعلام کرد، خرید فرماندهان پاکستانی مانند "راحیل شریف" فرمانده پیشین ارتش اینکشور کاری سختی نیست به همین دلیل هند هم حاضراست با دادن پول، عناصر ارتش پاکستان را بخرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم  به نقل از «هندوستان تایمز»، «ارون جیتلی» وزیر دفاع هند درباره ارتش پاکستان گفت ،" راحیل شریف " که خود را شکست ناپذیر و با نفوذترین فرمانده پاکستان می‌دانست، به دلارهای عربستان کشور خود را رها کرده و به آل سعود خدمت می‌کند.

"ارون جیتلی "با اشاره به اینکه سیاستمداران آمریکایی معتقدندکه ارتش پاکستان را می‌توان به راحتی خرید و در آن نفوذ کرد افزود: نیروهای ارتش پاکستان در حمله عربستان ضد مردم یمن سپر جنگی شده و کشته می‌شوند.

مدتی است، پیوستن جنرال "راحیل شریف" به ائتلاف خودساخته عربستان ضد یمن و قبول پست فرماندهی توسط وی سبب ایجاد جنجال‌های فراوانی در سطوح مختلف پاکستان شده است. 

«حامد رضا» رئیس حزب اتحاد سنی پاکستتن نیز ، تصمیم دولت پاکستان مبنی بر حضور در ائتلاف خود ساخته آل سعود را بر خلاف نظر اکثریت مردم این کشور دانست .

عربستان سعودی با حمایت آمریکا و کشورهای غربی و عربی همپیمان ریاض، از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11 هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر، آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

 

 

کلیدواژه