جوزا 31, 1396 08:12 Asia/Kabul
  • واکنش روسیه به تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو/ واشنگتن را تحریم می کنیم

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه، سه شنبه شب در واکنش به اعمال موج جدید تحریم های ضد روسی توسط آمریکا تصریح کرد، مسکو قطعا به این تحریم ها پاسخ متقابل می دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه همزمان با حضور «پترو پوروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین در واشنگتن، با قراردادن نام 38 شخصیت و سازمان مرتبط با فعالیت های روسیه در اوکراین در فهرست سیاه، تحریم‌ها علیه مسکو را تشدید کرد.

تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه در حالی اعمال شد که براساس برنامه پیش بینی شده، قرار است «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی در حاشیه اجلاس دو روزه سران گروه بیست (G20) در شهر هامبورگ آلمان که 16 سرطان آغاز می شود، برای نخستین بار با یکدیگر دیدار کنند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا  نیز روز دوشنبه تحریم هایی را که به خصوص سرمایه گذاری ها در شبه جزیره کریمه و همچنین واردات از این منطقه به اروپا را ممنوع می کنند، برای یک سال دیگر تمدید کردند.

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 1393 با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور، مجموعه ای از تحریم های اقتصادی و مالی ضد روسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است. ­

جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و پیوستن آن به روسیه نیز در سال 1393، براساس نتایج برگزاری همه پرسی، تنش میان روسیه و غرب را دوچندان کرده است.

 

کلیدواژه