روسیه، آمریکا را از اقدام های تحریک آمیز ضد سوریه برحذر داشت
(last modified 1396-04-06T06:01:16+00:00 )
سرطان 06, 1396 10:31 Asia/Kabul
  • روسیه، آمریکا را از اقدام های تحریک آمیز ضد سوریه برحذر داشت

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مذاکره تلفنی با رکس تیلرسون همتای آمریکایی - بر ضرورت خودداری از انجام اقدام های تحریک آمیز آمریکا علیه ارتش سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، لاوروف و رکس تیلرسون همتای آمریکایی وی شامگاه دوشنبه در یک مذاکره تلفنی در باره مسائل سوریه گفت وگو کردند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: لاوروف در این مذاکره با انتقاد از تداوم حملات هوایی آمریکا علیه مواضع ارتش سوریه، از واشنگتن خواست تا از اقدامات تحریک آمیز علیه ارتش سوریه که هم اکنون در حال مبارزه با تروریسم است، دست بکشد.

طرفین در این رایزنی - بحران سوریه از جمله موضوع تقویت آتش بس در این کشور از طریق روند مذاکرات آستانه - تشدید مبارزه با گروههای تروریستی و جلوگیری از تلاش ها برای کاربرد مواد شیمیایی مسموم کننده را بررسی کردند.

آمریکا در ماههای اخیر چند بار به مواضع ارتش سوریه حمله کرده که تازه ترین آن سرنگونی جنگنده سوخو نیروی هوایی این کشور توسط یک جنگنده آمریکایی است.

افزون بر بمب افکن ها و جنگنده های آمریکا و گروه ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش - هواپیماهای رژیم صهیونیستی نیز دو روز پیش به مواضع ارتش سوریه حمله کردند که همسو با حمایت های این رژیم تروریست ها است.

 

کلیدواژه