اسد 10, 1396 08:22 Asia/Kabul
  •  آلمان: تحریم های آمریکا علیه روسیه غیرقانونی است

وزیر امور خارجه آلمان تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه را غیرقانونی خواند و تصریح کرد، آمریکایی ها به دنبال گرفتن بازار گاز اروپا از روسیه هستند.

به گزارش رادیو دری، «زیگمار گابریل»، Sigmar Gabriel روز دوشنبه تلاش آمریکایی ها برای حذف روسیه از بازار گاز اروپا را اقدامی ناشایست برشمرد و ابراز امیدواری کرد، ترامپ طرح تحریم های روسیه را امضا نکند.

وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد، واشنگتن نباید به منافع اروپایی ها ضربه وارد کند.

کمیسیون اروپا نیز اخیرا از پیامدهای ناخواسته تحریم های آمریکا علیه روسیه بر یکپارچگی گروه هفت و منافع اقتصادی و امنیت انرژی اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده بود.

کمیسیون اروپا همچنین درخصوص تاثیر گسترده این تحریم ها و بی توجهی آن به تلاش اروپا برای تنوع بخشی به منابع انرژی این اتحادیه هشدار داد.

کنگره آمریکا هفته گذشته طرح جامع تحریم‌های روسیه را تصویب کرد.

پس از تصویب این طرح در کنگره آمریکا، این مصوبه تنها منتظر امضای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا است تا به قانون تبدیل گردد.

این طرح، صادرات گاز روسیه به اروپا را هدف گرفته است.

خط لوله نورد استریم 2 که برای انتقال گاز به آن سوی بالتیک از سوی شرکت گازپروم روسیه ساخته می شود، یکی از اهداف تحریم های آمریکا علیه روسیه است.

شرکت های آلمانی نفت و گاز «وینترشل»، Wintershall و تجارت انرژی «یونیپر»، شرکت انگلیسی-هلندی «رویال داچ شل» Royal Dutch Shell، و شرکت های «او.ام.وی» و «انجی»، Engie از اتریش و فرانسه در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند.

 

کلیدواژه