«کیم جونگ اون» به ارتش کره شمالی آماده باش داد/ «موشک ها» آماده شلیک
(last modified 1396-05-24T04:36:28+00:00 )
اسد 24, 1396 09:06 Asia/Kabul
  • «کیم جونگ اون» به ارتش کره شمالی آماده باش داد/ «موشک ها» آماده شلیک

رهبر کره شمالی به ارتش این کشور دستور داد برای هرگونه حمله موشکی آماده باشند.

به گزارش  روز سه شنبه  خبرگزاری رسمی کره شمالی، «کیم جونگ اون» در نشست توجیهی با فرماندهان نظامی این کشور، در جریان طرح‌ حمله به جزیره «گوام»، Guam در غرب اقیانوس آرام  قرار گرفت.

رهبر کره شمالی در این نشست تاکید کرد آمریکا باید برای جلوگیری از درگیری با پیونگ یانگ، «گزینه درست» را انتخاب کند.

«کیم جونگ اون» همچنین به فرماندهان نظامی کره شمالی دستور داد تا ارتش این کشور را برای حمله در صورتی که ضرورت این اقدام احساس شود، آماده کنند.

پیونگ‌یانگ روز پنجشنبه گذشته، اعلام کرد تا اواسط ماه میلادی جاری طرح حمله موشکی به پایگاه بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا در  جزیره «گوام» را تکمیل و برای تصمیم‌گیری در خصوص اجرای این طرح، به کیم‌ جونگ اون، رهبر کره‌شمالی ارائه خواهد کرد.

بر اساس این طرح، کره شمالی با 4 موشک بالستیک راهبردی میان‌برد «هوسانگ-12»  جزیره گوام را که در فاصله سه هزار و 200 کیلومتری پیونگ یانگ قرار دارد هدف قرار خواهد داد.

«گوام» جزیره‌ای در غرب اقیانوس آرام است که تحت حاکمیت آمریکا قرار داشته و حجم انبوهی از تجهیزات نظامی و نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند.

تنش ها میان آمریکا و کره شمالی درروزهای اخیر با رویکردجنگ طلبانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا شدت بیشتری یافته است. ترامپ روز سه شنبه گذشته کره شمالی را به حمله نظامی تهدید کرد.

کره شمالی نیز در واکنش به تهدید ترامپ اعلام کرد طرح حمله موشکی به پایگاه بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا در  جزیره «گوام» را بررسی خواهد کرد.

 

کلیدواژه