30 هزار مسلمان روهینگیا بدون آب، غذا و دارو در مرز بنگلادش
(last modified 1396-06-14T03:46:14+00:00 )
سنبله 14, 1396 08:16 Asia/Kabul
  • 30 هزار مسلمان روهینگیا بدون آب،  غذا و دارو در مرز بنگلادش

ده ها هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در پی حملات ارتش و بوداییان میانمار به ولایت راخین غرب این کشور ، مجبور به ترک منازلشان و فرار به بنگلادش شده‌اند.

به گزارش رادیو دری،تصاویر ماهواره ای که دیدبان حقوق بشر روز دوشنبه منتشر کرد، نشان می دهد در جریان تهاجم نیروهای امنیتی و بوداییان میانمار به ولایت راخین، بسیاری از روستاها به آتش کشیده شده است.

تاکنون بیش از 73 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش فرار  کرده اند اما گزارش های رسیده از استان راخین حکایت از آن دارد که دستکم سی هزار روهینگیایی  در مناطق کوهستانی گیر افتاده اند و به آب، غذا و دارو دسترسی ندارند.

بر اساس گزارش رسانه ها هزاران زن و  کودک مسلمان میانماری در کوه ها  و جنگل ها گیر افتاده اند. آن ها در پناهگاه های موقتی که از شاخ و برگ درختان ساخته اند، زندگی می کنند.

دیدبان حقوق بشر از میانمار خواسته است به ناظران مستقل اجازه دهد وارد استان راخین شوند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» نیز دوشنبه شب در بیانیه ای جنایات علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار را محکوم کرد.

پیش از این حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران جنایات علیه مسلمانان روهینگیا را محکوم کرده بودند.

کشتار بی رحمانه مردم مسلمانان میانمار ازسوی دولت و بودائیان این کشور  با موجی از خشم و اعتراض‌ در کشورهای مختلف جهان  رو به رو شده است.

از روز جمعه 25 اوت تاکنون در جریان موج جدید حملات سرکوبگرانه و  تجاوزکارانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین، غرب این کشور، بیش از چهارصد نفر کشته شده‌اند.

ولایت راخین از سال 1391 صحنه حملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی علیه مسلمانان روهینگیا است. 

یک میلیون مسلمان روهینگیا  ازحقوق شهروندی در میانمار محروم هستند.