سنبله 16, 1396 08:34 Asia/Kabul
  •  زاخارووا: تعرض به اماکن دیپلماتیک روسیه غیرقانونی است/ مسکو توجیه  واشنگتن را نمی پذیرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد مسکو توجیه واشنگتن برای قانونی جلوه دادن تعرض به اماکن دیپلماتیک روسیه در آمریکا را نمی پذیرد.

به گزارش رادیو دری، «ماریا زاخارووا» روز چهارشنبه خاطر نشان کرد، وزارت خارجه آمریکا تلاش می کند، اقدامات بی سابقه این کشور در تصرف غیرقانونی املاک دیپلماتیک روسیه را توجیه و به آن جلوه قانونی دهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: هیچ توجیهی برای اینگونه اقدامات انزجار انگیز آمریکا وجود ندارد.

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با تاکید بر این که بازرسی از مراکز دیپلماتیک روسیه بعد از تعطیلی آن صورت گرفته مدعی شده بود این اقدام غیر قانونی نیست.

آمریکا روز شنبه کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو و دو مرکز کنسولی این کشور در نیویورک و واشنگتن را بست و ماموران امنیتی آمریکا این اماکن دیپلماتیک روسیه را مورد بازرسی قرار دادند.

این اقدام خصمانه آمریکا در واکنش به تصمیم اخیر مسکو در تعطیلی چند ساختمان دیپلماتیک و کاهش چند صد نفری دیپلمات‌های آمریکا در روسیه انجام گرفت.

روسیه 28 ژوئیه گذشته به تلافی اقدامات دولت «باراک اوباما»، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در اخراج ده‌ها دیپلمات روسی و همچنین تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو (در دولت ترامپ)، دستور کاهش تعداد دیپلمات‌های آمریکا در روسیه را صادر و اماکن دیپلماتیک آمریکا را شامل مجموعه ویلایی در ناحیه «سربرنی بور» Serebryany Bor و انبارهای دیپلماتیک در مرکز مسکو  توقیف کرد.

تنش در روابط  آمریکا و روسیه پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دو چندان شده است.

روسیه از طرف مقامات آمریکایی به ویژه حزب دموکرات به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در حمایت از «دونالد ترامپ» متهم شده است.

روسیه بارها هر گونه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است.

 

کلیدواژه