وضعیت مسلمانان میانمار دستور کار نشست سازمان همکاری‌های اسلامی در آستانه
(last modified 1396-06-18T13:04:05+00:00 )
سنبله 18, 1396 17:34 Asia/Kabul
  • وزیر امور خارجه قزاقستان
    وزیر امور خارجه قزاقستان

وزیر امور خارجه قزاقستان از بررسی وضعیت مسلمانان میانمار در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی در شهر «آستانه» پایتخت قزاقستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس ازشهر دوشنبه پایتخت قزاقستان، «خیرت عبدالرحمان اف» Khairat Abdul Rahmanov  وزیرامورخارجه قزاقستان گفت: در نشست 19 تا 20 سنبله سازمان همکاری‌های اسلامی در شهر «آستانه» وضعیت مسلمانان میانمار مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته  وزیر امور خارجه قزاقستان، موضوع بررسی وضعیت مسلمانان میانمار به ابتکار ترکیه وارد دستور کار نشست آستانه شده است.

وی افزود: "مولود چاوش‌اوغلو" وزیرامورخارجه ترکیه پس از دیدار با مسلمان میانماری که قلمرو این کشور را ترک کرده اند، نظر و دیدگاه‌ های خود را درباره وضعیت موجود مطرح کرد و قرار شد تا این موضوع در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی مورد بررسی قرار داده شود.

وزارت امور خارجه قزاقستان با اعلام موضع رسمی «آستانه»، نسبت به وضعیت بد مسلمان میانمار، از رشد روند منفی اسلام هراسی در این کشور ابراز نگرانی کردند.

قرار است در این اجلاس که سران و وزیران علوم ۵۷ کشور اسلامی در آن شرکت می کنند، سند علوم و فن آوری ۱۰ ساله (2026-2016) سازمان همکاری های اسلامی از سوی وزیران و سران کشورهای اسلامی تصویب و قطعنامه ای در این خصوص صادر شود.

این نخستین اجلاس علوم و فناوری است که کشورهای اسلامی در سطح سران برگزار می کنند.

 

کلیدواژه