ادامه کشتار مسلمانان روهینگیایی و آواره شدن هزاران نفر دیگر به بنگلادش
(last modified Mon, 16 Oct 2017 08:33:18 GMT )
میزان 24, 1396 13:03 Asia/Kabul
  •  ادامه کشتار مسلمانان روهینگیایی و آواره شدن هزاران نفر دیگر به بنگلادش

هزاران آواره روهینگیایی دیگر به دنبال حملات ارتش میانمار و گرسنگی از میانمار گریخته اند و وارد منطقه مرزی بنگلادش شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان (ایسنا )، این آوارگان مسلمان روهینگیایی به دلیل گرسنگی، فقر و حملات و به آتش کشیده شدن خانه هایشان از طرف نیروهای ارتش میانمار مجبور شده اند ، محل سکونت خود را در استان راخین این کشور ترک کنند و خودشان را به بنگلادش برسانند .

مسلمانان روهینگیایی که مورد حمله ارتش میانمار و بودایی‌های افراطی این کشور قرار می گیرند ، چاره ای جز فرار به سوی مرزهای بنگلادش را ندارند.

"پریتام کومار چودری" معاون سازمان خدمات اجتماعی بنگلادش هم روز دوشنبه اعلام کرد ،حدود 14 هزار کودک بی سرپرست در اردوگاههای آوارگان مسلمان روهینگیا در منطقه کاکس بازار این کشوردر شرایط بدی زندگی می کنند .

خبر دیگر از اردوگاه آوارگان مسلمانان روهینگیا در شهر "یوخیا" در مرز میانمار و بنگلادش حاکیست ، درحمله فیل های وحشی به این اردوگاه ،یک زن و سه فرزند وی که در خواب بودند ، جان باختند .

علاوه بر این یک مقام پلیس محلی بنگلادش از واژگون شدن  قایق حامل آوارگان روهینگیایی در رودخانه مرزی در مسیر کوچ اجباری به بنگلادش ، خبر داد.

در این واژگونی 40 نفر ناپدید شدند و تنها  اجساد هشت  نفر متعلق به چهار کودک و چهار زن  پیدا شده اند .

سرکوب گسترده مسلمانان روهینگیا در استان راخین در غرب میانمار توسط ارتش این کشور که از 25 اوت گذشته شروع شده است، شش هزار کشته، هشت هزار نفر مجروح و حدود هشتصد هزار نفر نیز به بنگلادش آواره شدند .

استان راخین در غرب میانمار از سال 2012 صحنه حملات ارتش این کشور و بودائیان افراطی علیه مسلمانان روهینگیا است.

 

کلیدواژه