برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره قدس
(last modified 1396-09-16T05:16:05+00:00 )
قوس 16, 1396 09:46 Asia/Kabul
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره قدس

شورای امنیت سازمان متحد روز جمعه برای بررسی تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناخت شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، نشست اضطراری برگزار می کند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، این نشست اضطراری بنا به درخواست هشت کشور عضو شورای امنیت برگزار می شود.

بولیوی، مصر، فرانسه، ایتالیا، سنگال، سوئد، بریتانیا و اروگوئه هشت کشوری هستند که خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت شده اند.

 دفتر نمایندگی سوئد در سازمان ملل اعلام کرد این هشت کشور از ژاپن خواسته اند تا «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل را به شورای امنیت دعوت کند تا وی گزارشی در این باره ارائه کند.

ژاپن رئیس دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (دسامبر) است.

رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه با وجود مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی اعلام کرد: آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.

گوترش اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را غیر سازنده خواند.

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید. این شهر مقدس از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

بیت المقدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می شود. اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

بیت المقدس از سال 1967 در اشغال اسرائیل است.

 

کلیدواژه