ماکرون: فرانسه به دنبال روابط سازنده با ایران است/ برجام قابل تغییر نیست
(last modified Tue, 19 Dec 2017 04:51:56 GMT )
قوس 28, 1396 09:21 Asia/Kabul
  • ماکرون: فرانسه به دنبال روابط سازنده با ایران است/ برجام قابل تغییر نیست

رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر اینکه کشورش به دنبال دیالوگ و روابط سازنده با جمهوری اسلامی ایران است، گفت: برجام مبنای همکاری پاریس با ایران بوده و قابل تغییر نیست.

به گزارش رادیو دری، «امانوئل ماکرون» روز دوشنبه در دیدار «ابوالقاسم دلفی» سفیر جدید ایران در پاریس، خاطر نشان کرد فرانسه مایل به گفتگو با ایران در خصوص تحولات منطقه ای بوده و از روابط خوب میان وزارتخانه های دو کشور خرسند است.

«ابوالقاسم دلفی» نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و فرانسه و تحولات مثبت در روابط دو کشور از جمله توسعه همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و علمی در دوران پسا برجام گفت: پس از سفر سال گذشته «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس (ژانویه 2016) زمینه برای برداشتن گام های بلند در جهت ارتقای مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه مهیا شده است.

سفیر ایران در پاریس با تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه اظهار داشت:  ایران بر حل مسائل منطقه از طریق گفتگو تاکید و با هرگونه تحمیل و مداخله خارجی مخالف است. 

دلفی با اشاره به روند مثبت رایزنی های ایران و فرانسه در خصوص مسائل منطقه ای، آثار این رایزنی ها را  در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه مورد تاکید قرار داد.

دلفی در این دیدار استوارنامه خود را تقدیم ماکرون کرد.

 

کلیدواژه