تاخیر در آغاز کنفرانس سوچی
(last modified Tue, 30 Jan 2018 09:24:24 GMT )
دلو 10, 1396 13:54 Asia/Kabul
  •  تاخیر در آغاز کنفرانس سوچی

در حالیکه قرار بود امروز سه شنبه ساعت 10 صبح به وقت محلی نشست گفتگوی ملی سوریه آغاز شود ، اما هنوز این نشست آغاز نشده است.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه به نقل از منابع خبری اعلام کرد: علت تاخیر در برگزاری کنفرانس سوچی اختلاف بین استفان دمیستورا فرستاده سازمان ملل در امور سوریه، روسیه و ترکیه درباره کمیته های کنفرانس بوده است.

تاکنون 1511 نفر از شرکت کنندگان در کنفرانس سوچی برای گفتگوهای سوری- سوری وارد سالن شده اند. 

قرار است سرگی لاوروف وزیر امور خارجه و نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، این کنفرانس را افتتاح کند. استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد. قرار است چند کمیته در این کنفرانس تشکیل و اعضای هر کمیته مشخص شوند تا به مسائل مختلف مربوط به بحران سوریه بپردازند. 

براساس اعلام مقامات برگزارکننده ، یکی از مهم‌ترین دستورکارهای نشست گفتگوی ملی سوریه در سوچی، تشکیل کمیسیونی به منظور تدوین متن قانون اساسی آینده سوریه است.

چگونگی تنظیم و تدوین قانون اساسی جدید سوریه با حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی این کشور از موضوعات اصلی نشست دوم سوچی خواهد بود.

برگزاری کنگره گفتگوی ملی سوریه،  درنشست سران ایران، روسیه و ترکیه که نوامبر سال 2017  در سوچی برگزار شد ، مورد توافق قرار گرفته بود.

 

کلیدواژه