چین: جهان به مذاکرات دو کره کمک کند
(last modified Thu, 29 Mar 2018 12:53:08 GMT )
حمل 09, 1397 17:23 Asia/Kabul
  • چین: جهان به مذاکرات دو کره کمک کند

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن استقبال از مذاکرات امروز مقامات دو کره در روستای مرزی 'پانمونجوم' از کشورهای مختلف خواست با پشتیبانی از اقدامات دو کره، برای بهبود روابط دو کشور و کمک به مذاکرات صلح به ‎طور جدی تلاش کنند.

به گزارش ایرنا مقامات دو کره در مذاکرات امروز پنجشنبه خود به توافق رسیدند سران دو کشور 7 ثور سال جاری در بخش کره جنوبی منطقه مرزی 'پانمونجوم' با یکدیگر دیدار کنند.

'لو کانگ'، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز پنجشنبه در نشست خبری خود در پکن افزود: چین به عنوان همسایه نزدیک شبه جزیره کره همواره از گفت‎ و ‎گو، بهبود روابط و پیشبرد روند آشتی و همکاری دو کره استقبال می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: چرا که این اتفاق به نفع دو طرف خواهد بود و در عین حال به بهبود اوضاع شبه جزیر کره و صلح و ثبات منطقه کمک می‎کند.

او افزود: در سال جاری تحولات مثبت در وضعیت شبه جزیره کره رخ داده است و گفت‎و‎گوها دوباره به راه اصلی حل مساله شبه جزیره کره تبدیل شده است.

لو کانگ افزود: همه می دانند این مهمترین هدف چین است ما امیدواریم گفت و گوها و وضعیت صلح همچنان ادامه یابد.

به دنبال نشست امروز مسئولان دو کره، وزارت وحدت کره ‌جنوبی با انتشار بیانیه کوتاهی اعلام کرد دو کشور در چهارم آوریل نیز با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا درباره جزئیاتی مانند مسائل امنیتی گفت ‌و گو کنند.

ریاست هیات کره جنوبی را در مذاکرات امروز دو کره «چو میونگ گیون» وزیر وحدت این کشور برعهده داشت «ری سون گون» رییس کمیته وحدت صلح آمیز کره شمالی هم ریاست هیات سه نفری این کشور را بر عهده داشت.

رییسان هیات های دو کره برای نشست کاری یک بار در ابتدای سال 2018 میلادی مذاکراتی را برای بهبود روابط دو کشور و حضور هیات ورزشی کره شمالی در بازی های المپیک زمستانی انجام دادند که اولین دیدار مسئولان ارشد دو کشور از سال 2015 میلادی به حساب می آید.