واشنگتن بار دیگر مانع صدور بیانیه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی شد
(last modified 1397-01-18T04:47:58+00:00 )
حمل 18, 1397 09:17 Asia/Kabul
  • واشنگتن بار دیگر مانع صدور بیانیه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی شد

آمریکا بار دیگر از صدور بیانیه پیشنهادی در شورای امنیت سازمان ملل که خواستار تحقیق درباره جنایات‌ رژیم صهیونیستی علیه تظاهرکنندگان فلسطینی در باریکه غزه شده بود، جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد جمعه شب گفت: با وجود موافقت 14 عضو شورای امنیت برای صدور این بیانیه ، مخالفت آمریکا مانع از صدور آن شد.

آمریکا با این اقدام برای دومین بار طی روزهای گذشته از صدور بیانیه‌ پیشنهادی کویت در شورای امنیت که خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه تظاهرکنندگان در باریکه غزه را محکوم می‌کند، جلوگیری کرد. 

بیانیه پیشنهادی کویت خواستار انجام تحقیقات فوری و مستقل پیرامون کشتار فلسطینیان از سوی نظامیان صهیونیست در راهپیمایی «حق بازگشت» بود.

هزاران فلسطینی 10 حمل  در چهل و دومین سالگرد «روز زمین» در تظاهرات مسالمت‌آمیز «حق بازگشت» به سوی محدوده مرزی باریکه غزه با اراضی‌اشغالی حرکت کردند که با حمله نظامیان اسرائیلی روبه‌رو شدند. در این روز دستکم 17 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از هزار و چهارصد نفر زخمی شدند.

دیروز جمعه هم  در هشتمین روز راهپیمایی «حق بازگشت»، ده فلسطینی بر اثر تیراندازی مستقیم صهیونیست ها به شهادت رسیدند و بیش از 1300 نفر مجروح شدند.

در این هشت روز تاکنون 29 فلسطینی به ضرب گلوله‌ نظامیان اسرائیلی شهید و بیش از 3000 نفر زخمی شده اند.

راهپیمایی فلسطینیان در سالگرد روز زمین یادآور تصمیم رژیم صهیونیستی در زمینه مصادره اراضی فلسطینیان در 10 حمل 1355 است  که هر ساله برگزار می‌شود. 

رژیم اسرائیل با مصادره اراضی فلسطینی ها و احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین در آن درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

آمریکا حامی اصلی اشغالگری و جنایت های اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین است.

کلیدواژه