برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن
(last modified 1397-01-29T03:45:33+00:00 )
حمل 29, 1397 08:15 Asia/Kabul
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن

نماینده سازمان ملل در امور یمن در نشست شورای امنیت گفت: در عرض دو ماه آینده چارچوبی را برای پایان دادن به نبرد در این کشور به این شورا تحویل خواهد داد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رویترز، «مارتین گریفیتس»(1) هشدار داد، گزارش های تایید نشده ای وجود دارد مبنی بر این که تحرکات نیروها در یمن در حال افزایش و ممکن است سلسله عملیات فشرده نظامی در اطراف بندر حدیده اجرا شود.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا نیز در این نشست با طرح ادعاهای گذشته علیه ایران مدعی شد؛ آمریکا از تلاش ها برای ایجاد راه حل سیاسی در یمن حمایت می کند. نیکی هیلی بدون اینکه به جنایت های عربستان علیه یمن اشاره کند، گفت: عربستان سعودی حق دارد در مقابل موشک های حوثی ها از خود دفاع کند.  

«کارن پیرس»(2)، نماینده دائم بریتانیا در سازمان ملل متحد نیز ادعا کرد، حمله با موشک های بالستیک به سعودی امری وحشتناک است و با قانون بین الملل تناقض دارد.

در همین حال، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در کنفرانس خبری مشترک با عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در ریاض گفت: هیچ راه حلی برای بحران یمن جز راه حل سیاسی امکان پذیر نیست.

جنگ عربستان سعودی علیه یمن 26 مارس 2018 (6 حمل 1397) وارد چهارمین سال شد. در اثر این جنگ بیش از 50 هزار نفر کشته و زخمی و حدود 3 میلیون نفر آواره شدند. وبا و دیفتری نیز دستاورد جنگ عربستان برای مردم یمن است.