حملات موشکی به پایگاههای ارتش سوریه از پایگاه های آمریکا و انگلیس در اردن
(last modified 1397-02-10T05:12:21+00:00 )
ثور 10, 1397 09:42 Asia/Kabul
  • حملات موشکی به پایگاههای ارتش سوریه از پایگاه های آمریکا و انگلیس در اردن

روزنامه « تشرین» سوریه نوشت: حمله موشکی شامگاه یکشنبه به حومه حماه (غرب) و حلب(شمال) سوریه با نه فروند موشک بالستیک از پایگاه های آمریکا و انگلیس از خاک اردن انجام شده است.

اردن  به عنوان یکی از حامیان اصلی تروریست ها در منطقه  که نقش بسزائی در ایجاد بحران عراق و سوریه داشته ، درحالی  همواره تلاش کرده  که خود را در رخدادهای منطقه‌ای بی طرف جلوه دهد  که عملا مجری سیاست‌های غرب و آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آنها بوده است .

اتاق عملیات مشترک موسوم به «موک» که سرویس جاسوسی برخی کشورهای عربی در آن علیه نظام سوریه فعالیت کرده و هدایت کننده تروریست‌ها بوده ، گواه این مدعا است. 

به گزارش رادیو دری به  نقل از روزنامه «تشرین» سوریه،  پایگاه های آمریکا و انگلیس از خاک اردن ، برخی از مواضع نظامی ارتش سوریه را بامداد دوشنبه در استان های حماه و حلب با چند فروند موشک هدف قراردادند.

بنا به اعلام  گزارش های رسانه ای ، حمله موشکی  به حلب و حماه  40 کشته و 60 زخمی برجا گذاشته است.

درهمین حال شبکه اسکای نیوز نیز با اشاره به  انفجار در یک انبار مهمات وابسته به ارتش سوریه در حومه حماه نوشت: پایگاه لشکر 47 ارتش  در حماه هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

 منابع محلی هم گزارش دادند: انفجارهای شدید داخل انبار مهمات نیروهای سوری در اطراف شهر سلحب "Salhab" در حومه غربی حماه روی داد.

همزمان  شبکه المیادین نیز گزارش داد: چند موشک به منطقه «المالکیه»  در شمال فرودگاه حلب برخورد کرده است.

کلیدواژه