گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر بریتانیا/ ترامپ خواستار یک توافق جدید با ایران شد
(last modified 1397-03-15T07:03:43+00:00 )
جوزا 15, 1397 11:33 Asia/Kabul
  • گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر بریتانیا/ ترامپ خواستار یک توافق جدید با ایران شد

کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه ای از گفت وگوی تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا درباره ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ترامپ در این گفت وگوی تلفنی خواستار یک توافق همه‌جانبه با ایران شده است که به ادعای وی همه رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه را پوشش دهد.

«ترامپ» 8 می (18 ثور) با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ظرف مدت سه تا 6 ماه آینده را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر نیز در اظهاراتی ایران را مسئول بیشتر بی ثباتی ها در منطقه برشمرده و مدعی شده بود جمهوری اسلامی ایران از تروریست ها حمایت می کند.

ایران نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش در عراق و سوریه به درخواست رسمی این کشورها، کمک مستشاری به آن‌ها ارائه می‌کند؛ اقدامی که به هیچ وجه به مذاق ترامپ خوشایند نیست.

بحران در سوریه از سال 2011  و در عراق از سال 2014 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

ارتش های  سوریه و عراق اخیرا با کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران توانستند پرونده گروه تروریستی داعش را در این دو کشور ببندند.

کلیدواژه