فراخوان مجلس خبرگان رهبری برای زنده نگه داشتن روز قدس و آرمان ملت فلسطین
(last modified 1397-03-16T06:07:07+00:00 )
جوزا 16, 1397 10:37 Asia/Kabul
  •  فراخوان مجلس خبرگان رهبری برای زنده نگه داشتن روز قدس و آرمان ملت فلسطین

مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای، ملت های مسلمان را به زنده نگه داشتن روز جهانی قدس و آرمان فلسطین فرا خواند و اعلام کرد، وعده نصرت الهی، نزدیک و تخلف ناپذیر است.

مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای روز قدس امسال را حماسی تر از سال های گذشته توصیف و اعلام کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در اشغال 70 ساله سرزمین فلسطین و اقدام وقیحانه «دونالد ترامپ» در انتقال پایتخت آمریکا از تل آیوو به قدس شریف، هم احساسات مسلمانان جهان را جریحه دار کرد و هم خشم آنان را بیش از پیش برانگیخت.

در این بیانیه تاکید شده است: حمایت همه جانبه آمریکا از جنایات رژیم سفاک صهیونیستی و نقش مستقیم آنان در کشتار ملت بی دفاع فلسطین آن هم با سردادن شعار مبارزه با تروریسم، فقط نیرنگی برای حضور نامشروع آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل در منطقه است.

مجلس خبرگان رهبری ضمن محکوم کردن سکوت و همراهی ذلیلانه برخی دولت های به اصطلاح اسلامی با جنایتکاران در منطقه، بر حق مسلم و مشروع مردم مظلوم فلسطین در دفاع از خود و بازگشت به موطن اصلیشان تاکید کرد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان سراسر جهان، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس، امسال، 18 جوزا برابر با 23 رمضان 1439 هجری قمری، همزمان با ایران در دیگر کشورهای جهان برگزار خواهد شد.

 

کلیدواژه