سنبله 28, 1403 08:40 Asia/Kabul
  • بیانیۀ حزب‌الله لبنان در واکنش به انفجار دستگاه‌های پیجر
    بیانیۀ حزب‌الله لبنان در واکنش به انفجار دستگاه‌های پیجر

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ ای درباره ماهیت و شکل انفجارهای دستگاه‌های ارتباطی پیجر در بیروت، پایتخت این کشور از تحقیقات خود درباره دلیل این انفجارهای همزمان خبر داد.

به گزارش رادیو دری، حزب‌الله لبنان اعلام کرد، تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام پیجر که مورد استفاده واحدها و مؤسسات مختلف قرار گرفته بود، به شکل مبهمی منفجر شدند. ‏

در این بیانیه آمده است، نهادهای ذی‌ربط حزب‌الله لبنان در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

حزب الله لبنان تاکید کرد که مقاومت در همه سطوح و واحدهای مختلف آن در بالاترین سطح آمادگی برای دفاع از این کشور و ملت آن است.

در همین حال، «فراس الأبیض» وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که در نتیجه انفجار دستگاه‌های پیجر در چند نقطه این کشور، تاکنون ۸ نفر از جمله یک دختر بچه به شهادت رسیدند.

الأبیض افزود که حدود ۲۷۵۰ نفر نیز در این انفجارها زخمی شده‌اند که حال ۲۰۰ نفر از آن‌ها وخیم است و مجروحان در ۱۰۰ بیمارستان در حال درمان هستند.

رسانه‌ها عصر روز سه‌شنبه از منفجر شدن چند دستگاه ارتباطی (پیجر) در چند منطقه لبنان خبر دادند.

در همین ارتباط خبرگزاری آمریکا آسوشپتدپرس درباره علت این انفجارها گزارش داد، پیجرهای جدیدی که همراه اعضای حزب الله بوده دارای باتری های لیتیومی بودند که ظاهرا منفجر شده اند.

وال استریت ژورنال نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، دستگاه‌های ارتباطی هدف قرار گرفته در لبنان بخشی از محموله جدیدی بود که حزب‌الله اخیرا دریافت کرده است.

انفجار ناگهانی وسایل ارتباطی در جنوب لبنان و مناطقی از سوریه

کلیدواژه