بولتون: ترامپ برای خارج کردن ایران از سوریه از پوتین کمک خواهد خواست
(last modified Mon, 02 Jul 2018 04:06:24 GMT )
سرطان 11, 1397 08:36 Asia/Kabul
  • بولتون: ترامپ برای خارج کردن ایران از سوریه از پوتین کمک خواهد خواست

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه «سی. بی. اس» گفت: «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود از مسکو برای خارج کردن ایران از سوریه،کمک خواهد خواست.

بر اساس اعلام کاخ سفید، ترامپ قرار است 16 ژوئیه در شهر «هلسینکی» Helsinki فنلاند  با « پوتین» دیدار کند. مسئله سوریه، یکی از موضوعاتی است که قرار است در این نشست مورد بحث قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جان بولتون» هم راستا با ترامپ و  «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهونیستی، در ادعایی مضحک جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و افزود مسکو باید در مسئله مقابله با ایران، با واشنگتن همکاری کند.

این در حالی است که مسکو بارها با رد ادعاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، ایران حامی سوریه علیه تروریسم است.

جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش در  سوریه به درخواست رسمی این کشور، کمک های مستشاری به دمشق ارائه می‌کند؛ اقدامی که به هیچ وجه به مذاق مقامات آمریکایی و اسرائیلی خوشایند نیست.

کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن  در سال های اخیر به واسطه حمایت های همه جانبه آمریکا از گروه های تروریستی، آماج حملات، ناامنی و کشتار مردم بی گناه خود بوده اند.

کلیدواژه