نتانیاهو: اروپا به حمایت از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا پایان دهد
(last modified Wed, 04 Jul 2018 03:33:06 GMT )
سرطان 13, 1397 08:03 Asia/Kabul
  • نتانیاهو: اروپا به حمایت از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا پایان دهد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در ادامه رویکرد خصمانه اش علیه جمهوری اسلامی ایران از کشورهای اروپایی خواست به حمایت از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا پایان دهند.

به گزارش رادیو دری ،«بنیامین نتانیاهو» در ادعایی مضحک جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت: اروپا باید حمایت از ایران را متوقف کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه 8 می با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ظرف مدت سه تا 6 ماه آینده را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد. تنها رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی، امارات و بحرین از این اقدام ترامپ حمایت کردند.

بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان طرف های برجام تصریح کردند از این توافق بین المللی حمایت می کنند.

نتانیاهو همواره هم راستا با آمریکا و رژیم سعودی تلاش می کند ایران را که نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور صهیونیستی - سعودی - آمریکایی در منطقه دارد  بخشی از مشکلات منطقه معرفی کند.

جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش در عراق و سوریه به درخواست رسمی این کشورها، کمک مستشاری به آن‌ها ارائه می‌کند؛ اقدامی که به هیچ وجه به مذاق ترامپ و نتانیاهو خوشایند نیست.

بحران در سوریه از سال 2011  و در عراق از سال 2014 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

کلیدواژه