عقرب 08, 1397 10:04 Asia/Kabul
  •  ورود 15 میلیون زائر اربعین حسینی به کربلای معلی

شورای استانداری کربلا اعلام کرد: ورود 15 میلیون زائر اربعین حسینی به کربلای معلی ثبت شده و تعداد زائران رو به افزایش است.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فارس به نقل از وبگاه «المعلومه»، «محفوظ التمیمی» دبیر شورای استانداری کربلا گفت: کربلا پذیرای بیش از چهار میلیون زائر غیرعراقی شده که بیشتر آنها ایرانی هستند.

وی افزود: استانداری کربلا در راستای خدمت به زوار حسینی علاوه براینکه تمام کادر خود را به کار گرفته، از افراد داوطلب نیز در این امر کمک گرفته است.  

«علی المیالی» معاون استاندار کربلا هم روز دوشنبه  اعلام کرد: 30 هزار نیروی امنیتی در تأمین مراسم اربعین شرکت دارند، 21 هزار وسیله نقلیه زائران را جابجا می‌کند و 10 هزار موکب در حال خدمت‌رسانی به زوار هستند.

براساس این گزارش ،هشت هزار داوطلب نیز از وزارت ورزش و جوانان در امر خدمت‌رسانی به زوار حسینی شرکت دارند، 104 خبرنگار خارجی به علاوه 670 خبرنگار داخلی مراسم اربعین را پوشش می‌دهند.

 امروز 20  صفر 1440 هجری قمری (8 عقرب)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است؛ هرساله میلیون‌ها زائر از سراسر جهان برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا می‌شوند.

 

کلیدواژه