قوس 05, 1397 15:21 Asia/Kabul
  • تاکید کمیسیون حقوق بشر کنفرانس وحدت اسلامی بر مقابله با توطئه های آمریکا

کمیسیون حقوق بشر سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در بیانیه ای بر لزوم مقابله با توطئه های آمریکا تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ در بیانیه کمیسیون حقوق بشر سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی آمده است: آمریکا با نقض آشکار حقوق بشر، از کشتار مردم یمن، جنایات گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، یهودی سازی فلسطین و کشتار بی رحمانه کودکان و زنان این سرزمین و سرکوب آزادی در بحرین و نیجریه حمایت می کند.

این بیانیه می افزاید: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به نمایندگی از اعضای شرکت کننده در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، علیه آمریکا به دلیل انتقال سفارتخانه خود از تل آویو به قدس و همچنین علیه طرح صلح آمریکا به عنوان معامله قرن در مجامع حقوقی بین المللی طرح دعوی کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین به نمایندگی از شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، علیه رژیم صهیونیستی و گروه ‌های تروریستی که در پاکستان و افغانستان هر روز فاجعه ای انسانی به وجود می آورند و از حقوق انسانی مردم یمن که هر روز توسط رژیم آل سعود با حمایت سلاح های آمریکا کشته می شوند، در مراجع حقوقی و قضائی طرح دعوی کند.

اعضای کمیسیون حقوق بشر سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی همچنین بر لزوم پیگیری نادیده گرفته شدن حقوق شیعیان بحرین، نیجریه و مغرب تاکید کردند.

 

کلیدواژه