در بیانیه اجلاس بین‌المجالس آسیایی تأکید شد؛ محکومیت جنایت سعودی در قتل خاشقچی
(last modified 1397-09-11T04:03:16+00:00 )
قوس 11, 1397 08:33 Asia/Kabul
  • در بیانیه اجلاس بین‌المجالس آسیایی تأکید شد؛ محکومیت جنایت سعودی در قتل خاشقچی

رئیس هیأت پارلمانی بین‌المجالس آسیا از محکومیت جنایت سعودی در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد رژیم آل سعود در بیانیه اجلاس بین‌المجلاس آسیایی در استانبول خبر داد.

«جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی 10 میزان  پس از ورود به  کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و عربستان سعودی 18 روز بعد از ناپدید شدنش اعلام کرد وی داخل ساختمان کنسولگری کشته شده است.
«سیده فاطمه ذوالقدر» رئیس هیأت پارلمانی بین‌المجالس آسیا در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: در بیانیه اجلاس بین‌المجالس آسیایی محکومیت تروریسم در آسیا و جهان، رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن، محکومیت جنایت سعودی در قتل خاشقچی، تأکید بر تمامیت ارضی فلسطین و به رسمیت شناختن آن، تأکید بر تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در آسیا و محکوم کردن یک‌جانبه‌گرایی در جهان مورد اشاره قرار گرفت.
به گفته ذوالقدر،به پیشنهاد ایران تأثیر منفی یک‌جانبه‌گرایی و سیاست‌های زورگویانه بر توسعه جوامع و تاکید بر همگرایی اقتصادی به عنوان محور توسعه آسیا به پیشنهاد ایران در بیانیه استانبول گنجانده شده است.
رئیس هیأت پارلمانی بین‌المجالس آسیا همچنین گفت، ایران در پایان بیانیه اجلاس بین‌المجالس آسیایی،با هرگونه بندی که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد، مخالفت می‌کند.
یازدهمین نشست مجمع عمومی اتحادیه بین‌المجالس آسیایی در استانبول برگزار شد.

کلیدواژه