مکرون: پیام شدید اللحن اروپا درباره قتل خاشقجی را به بن‌سلمان منتقل کردم
(last modified 1397-09-11T04:11:04+00:00 )
قوس 11, 1397 08:41 Asia/Kabul
  • مکرون: پیام شدید اللحن اروپا درباره قتل خاشقجی را به بن‌سلمان منتقل کردم

رئیس جمهور فرانسه روز شنبه در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین گفت: در دیدارش با ولیعهد سعودی پیام شدید اللحنی از سوی اروپا درباره قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی به «محمد بن سلمان» منتقل کرده است.

به گزارش ایرنا، «امانوئل مکرون» خاطرنشان کرد به «بن سلمان»  تاکید کرده است اروپا خواستار توضیح درخصوص مساله «خاشقجی» است.

رئیس جمهور فرانسه جمعه شب در حاشیه نشست سران گروه 20 با ولیعهد سعودی  دیدار کرد.

کاخ الیزه پس از این دیدار در بیانیه ای اعلام کرد رئیس جمهور فرانسه در دیدار با بن سلمان بر پا فشاری اروپایی‌ها برای انجام تحقیقات بین‌المللی درباره قتل «خاشقجی» تاکید کرده است.

«جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی، سه شنبه 10 میزان پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد.

رژیم سعودی  بعد از 18 روز سکوت و تکذیب سرانجام تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد، «خاشقجی» در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.

«جمال خاشقجی» در فهرست افراد بازداشتی و تحت تعقیب رژیم سعودی قرار داشت.  وی از بیم دستگیر شدن در خارج از عربستان زندگی می کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه سه‌شنبه 1 عقرب اعلام کرد: شواهد نشان می‌دهد  «خاشقجی» با بی‌رحمی و به‌طور برنامه‌ریزی‌شده به قتل رسیده است. 

روزنامه بریتانیایی گاردین اخیرا در گزارشی اعلام کرد روند تحولات عربستان در سال های اخیر از یک الگوی واضح پیروی می کند؛ از زمانی که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان شده است، ریاض  هرگونه مخالفتی را صرفنظر از آنکه از سوی چه کسی باشد به طرز وحشیانه سرکوب می کند.

 

 

 

کلیدواژه