برهم صالح در گفت وگوی تلفنی با پمپئو: خروج آمریکا از سوریه باید به صلح در منطقه کمک کند
(last modified 1397-10-02T04:31:18+00:00 )
جدی 02, 1397 09:01 Asia/Kabul
  • برهم صالح در گفت وگوی تلفنی با پمپئو: خروج آمریکا از سوریه باید به صلح در منطقه کمک کند

رئیس جمهور عراق در گفت و گوی تلفنی با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد عراق و منطقه به راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه نیاز دارند.

به گزارش شنبه شب خبرگزاری فارس، «برهم صالح» به تصمیم واشنگتن مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه اشاره کرد و گفت: این تصمیم باید به تحقق صلح مبتنی بر احترام به حقوق سوری‌ها و تصمیمات آن‌ها در آینده کمک کند نه اینکه مقدمه خشونت و دخالت های جدید در منطقه باشد.

رئیس جمهور عراق خاطرنشان کرد مردم سوریه تاوان سنگینی را به دلیل حضور تروریست‌ها در این کشور پرداخت کرده اند.

صالح همچنین بر ضروت مراعات حال و شرایط عراق تاکید کرد و گفت: نباید بار تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بر دوش عراقی‌ها تحمیل شود.

واشنگتن چهارشنبه گذشته پس از 7 سال ناتوانی تروریست‌ها در سرنگون کردن نظام سوریه اعلام کرد نظامیان آمریکایی در یک بازه زمانی 6 ماهه از سوریه خارج خواهند شد.

قرار است نظامیان آمریکایی از سوریه به منطقه کردستان عراق منتقل شوند.

آمریکا به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی به صورت غیرقانونی (بدون اجازه دولت سوریه) در سوریه حضور نظامی دارد. حضور غیرقانونی واشنگتن در سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم در حالی است که « ترامپ»  در آغاز ریاست جمهوری اش اذعان کرد این کشور عامل اصلی ایجاد گروه های ترویستی از جمله داعش در سوریه بوده است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

ارتش  سوریه اخیرا با کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران  و حمایت روسیه توانست پرونده گروه تروریستی داعش را در آن  کشور ببندد.دیگر گروهای تروریستی نیز درحال شکست خوردن هستند.

 

 

کلیدواژه