پمپئو و تکرار ادعاها؛ برنامه فضایی ایران در تقابل با قطعنامه 2231 شورای امنیت است
(last modified Wed, 16 Jan 2019 05:11:53 GMT )
جدی 26, 1397 09:41 Asia/Kabul
  • پمپئو و تکرار ادعاها؛ برنامه فضایی ایران در تقابل با قطعنامه 2231 شورای امنیت است

وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه بار دیگر به تکرار ادعاهای واهی خود علیه برنامه فضایی و موشکی متعارف جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش رادیو دری، "مایک پمپئو" در توییتر با تکرار این ادعا که اقدام جمهوری اسلامی ایران در پرتاب ماهواره به فضا، در تقابل با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است، نوشت، ایران به دنبال افزایش قابلیت‌های موشکی خود است که تهدیدی برای اروپا و خاورمیانه بشمار می آید.

"پمپئو" روز شنبه نیز در اظهاراتی مضحک مدعی شده بود برنامه ایران برای پرتاب ماهواره به فضا در واقع پوششی برای ادامه آزمایش موشک‌های پیشرفته قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است.

این ادعا درحالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در 13 گزارش پایبندی ایران به برجام  وصلح آمیز بودن فعالیت های هسته ایران را تایید کرده است.

آمریکا به همراه برخی متحدانش از جمله فرانسه که همواره به دنبال انحصار تکنولوژی های پیشرفته برای خود هستند، مدعی‌اند اقدام ایران در پرتاب ماهواره‌ به فضا در تناقض با قطعنامه 2231 سازمان ملل متحد است.

"محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران پنجشنبه 3 ژانویه در واکنش به این ادعا  تصریح کرد، واشنگتن، ایران را به نقض قطعنامه ای متهم می کند که خود آن را نقض کرده است.

"ظریف" گفت: کسانی که با برجام آشنا هستند می‌دانند پرتاب ماهواره‌بر توسط ایران  و آزمایش‌های موشکی نقض قطعنامه 2231 نیستند.

وزیر خارجه ایران پیشتر نیز با بیان اینکه قطعنامه 2231 سازمان ملل متحد تنها از ایران می‌خواهد موشک حامل کلاهک هسته‌ای نسازد تصریح کرده بود ایران برنامه هسته‌ای نظامی ندارد.

"سرگی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه هم روز سه شنبه از موضع‌گیری آمریکا و کشور‌های غربی در قبال برنامه فضایی و موشکی ایران انتقاد کرد و گفت: ایران با آزمایش های فضایی و  موشکی خود هیچ گونه اقدام ممنوع ازنظر قوانین بین المللی یا توافقنامه هایی که این کشور در آن مشارکت دارد، انجام نمی دهد.

کلیدواژه