نبنزیا: روسیه، ایران و ترکیه برای ارائه ساز وکار مبارزه با تروریست‌ها در سوریه همکاری می‌کنند
(last modified 1397-12-08T05:14:50+00:00 )
حوت 08, 1397 09:44 Asia/Kabul
  • نبنزیا: روسیه، ایران و ترکیه برای ارائه ساز وکار مبارزه با تروریست‌ها در سوریه همکاری می‌کنند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز سه شنبه گفت: کشورهای ضامن روند آستانه شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه درصدد ارائه ساز وکاری جهت مقابله با تروریست ها در سوریه هستند.

به گزارش رادیو دری، "واسیلی نبنزیا"، Vasily Nebenzya در نشست شورای امنیت درباره سوریه با بیان اینکه اوضاع در استان ادلب، شمال غرب سوریه بی‌ثبات و ناآرام است تصریح کرد اگر اوضاع این منطقه همچنان ناآرام بماند باعث تشویق تروریست‌ها خواهد شد.

"نبنزیا" افزود تروریست‌های جبهه النصره در سایه این بی ثباتی، به اقدامات تحریک‌آمیزشان علیه ارتش سوریه و هدف قرار دادن غیرنظامیان ادامه می‌دهند لذا نمی‌ توان در برابر آن سکوت کرد.

ارتش سوریه در چند هفته اخیر در تدارک آماده سازی و ارسال تجهیزات برای آزادسازی استان ادلب، شمال غرب این کشور از اشغال تروریست ها است. 

استان ادلب، آخرین پایگاه تروریست‌ها در سوریه است.

همزمان با اقدامات ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب از اشغال تروریست‌ها، محور غربی به رهبری آمریکا با هیاهو به‌دنبال توقف این عملیات است. 

جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و روسیه به عنوان کشورهای ضامن روند آستانه، برای حل بحران سوریه تلاش می کنند.

مذاکرات آستانه از ژانویه 2017 با ابتکار  ایران و همکاری روسیه و ترکیه، با هدف برقراری صلح در سوریه آغاز شده است.

نتیجه اصلی این مذاکرات، ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه بوده است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

کلیدواژه