حمل 29, 1398 09:14 Asia/Kabul
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از مرگ و میر مردم یمن

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، بیماریهای غیرمسری، عامل اصلی 57 درصد مرگ و میرها در کشور جنگ زده یمن هستند.

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت، بیماری های غیرمسری به ویژه سرطان ها عامل اصلی 57 درصد از مرگ و میرهایی است که هر سال در یمن اتفاق می افتد.
این نهاد، مارس امسال نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، بیش از نیمی از بیمارستان های یمن کار نمی کنند و برخی دیگر از بیمارستان ها و مراکز درمانی این کشور به علت کمبود شدید دارو و تجهیزات درمانی به زحمت به فعالیت های خود ادامه می دهند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده و بخش درمان و بهداشت یمن تحت تاثیر این حملات دچار فروپاشی شد و تعداد بیماری ها و همه گیری ها در این کشور به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است.

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه 16 آوریل (27حمل)، دومین بار قطعنامه کنگره آمریکا را که در آن بر ضرورت توقف حمایت های آمریکا از ائتلاف سعودی در مناقشه مسلحانه یمن تاکید شده بود، وتو کرد.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزارتن و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه