جوزا 04, 1398 15:50 Asia/Kabul
  •  آمریکا : آزمایشهای موشکی اخیر کره شمالی نقض قطعنامه شورای امنیت بود

مشاور امنیت ملی آمریکا ،کره شمالی را به علت از سرگیری آزمایشهای موشکی به نقض قطعنامه های سازمان ملل متهم کرد.

به گزارش ایرنا، «جان بولتون» روز شنبه در جمع خبرنگاران در توکیو پایتخت ژاپن مدعی شد، اقدام کره شمالی به آزمایش موشک‌های کوتاه برد در اوایل ماه مه امسال به منزله نقض قطعنامه‌های شورای امنیت ملل است و تحریم‌ها ضد پیونگ یانگ باید ادامه داشته باشد.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین در دفاع از مصادره کشتی باری کره شمالی از سوی آمریکا افزود، موضع واشنگتن در قبال خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ تغییر نکرده است.

این درحالی است که خبرگزاری رسمی کره شمالی دیروز جمعه به نقل از یک سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد، تا زمانی که دولت آمریکا از درخواست‌های یکجانبه خود در روند مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای صرفنظر نکند، پیونگ یانگ به میز مذاکرات باز نمی گردد.

مذاکرات کره شمالی و آمریکا از دیدار دوم ترامپ و کیم جنگ اون در ماه فوریه امسال در هانوی ویتنام متوقف شده است. کره شمالی اوایل این ماه در واکنش به رویکرد یکجانبه آمریکا چند موشک کوتاه برد را آزمایش کرد. 

کره شمالی پایبند نبودن آمریکا به تعهداتش برای لغو تحریم ها ضد پیونگ یانگ و برگزاری رزمایشهای تحریک آمیز کره جنوبی ،ژاپن و آمریکا در منطقه شرق آسیا را از دلایل ازسرگیری آزمایش های موشکی این کشوراعلام کرده است.

 

کلیدواژه