افزایش تعداد کشورهای نیازمند به کمک‌های غذایی
(last modified 1398-04-15T06:24:34+00:00 )
سرطان 15, 1398 10:54 Asia/Kabul
  • افزایش تعداد کشورهای نیازمند به کمک‌های غذایی

گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد "فائو"، حاکی از این است که تعداد کشورهای نیازمند کمک‌های غذایی خارجی به رقم 41 کشور رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد "فائو" روز شنبه با انتشار گزارشی هشدار داد، 41 کشور جهان از جمله 31 کشور آفریقایی به کمک های غذایی نیاز دارند و مناقشات طولانی مدت و شرایط بد آب و هوایی، نیازهای غذایی را تشدید می کند.

در این گزارش آماده است، مناقشات کنونی و خشکسالی از عوامل اصلی ناامنی شدید غذایی است که دسترسی به مواد غذایی را برای میلیون ها نفر به خطر می اندازد.

بر اساس این گزارش در آفریقا، شرایط فجیع ناامنی غذایی در بسیاری از کشورها از جمله جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری آفریقای مرکزی و سودان جنوبی ناشی از مناقشات دایمی و ناامنی است.

در سال 2019 خسارات ناشی از طوفان،  و کمبود بارش ها پیامدهای شدیدی بر تولید کشاورزی کشورهای جنوب آفریقا داشت که ازجمله موجب افزایش نیاز به واردات غلات شد.

در شرق آفریقا، خشکسالی شدید برداشت فصل اول را تحت تاثیر قرار داده و منجر به وخامت شرایط مراتع شده است.

افغانستان، بنگلادش، بورکینافاسو، بروندی، کیپ ورد، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، کنگو برازاویل، کره شمالی، جمهوری دموکراتیک کنگو، از جمله این 41 کشور هستند که  در حال حاضر برای پوشش نیازهای غذایی خود به  کمک های خارجی  نیاز دارند. 

کلیدواژه