فعال ضد جنگ: تحریم ظریف یاغی گری دولت ترامپ را نشان داد
(last modified 1398-05-13T11:59:17+00:00 )
اسد 13, 1398 16:29 Asia/Kabul
  • فعال ضد جنگ: تحریم ظریف یاغی گری دولت ترامپ را نشان داد

بنیانگذار گروه زنان برای صلح "کدپینک" در آمریکا، ظریف را صدای روشنگرانه ایران دانست که دولت ترامپ را در افکار عمومی رسوا کرد.

"میدیا بنجامین" روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: «دولت ترامپ از صدای رسا و منطق وزیر امور خارجه ایران برآشفته شده است و فکر می کند با تحریم او می تواند این صدا را که باعث رسوایی دولت آمریکا در سطح بین المللی شده است، خاموش کند.»

این فعال ضد جنگ و مدافع صلح تصریح کرد، این تحریم ها دورویی ترامپ و وزیر خارجه وی را آشکار کرد که مرتب می گویند به دنبال مذاکره با ایران هستند. این کار البته پیامدهای خطرناکی نیز دارد. زیرا در این مرحله بخصوص نیاز داریم که دولت ما با وزیر خارجه ایران تماس داشته باشد.

بنجامین که چندی پیش به همراه یک هیات آمریکایی از ایران دیدن کرده بود، ادامه داد: «ظریف یکی از با تجربه ترین دیپلمات های جهان است که در جریان مذاکرات هسته ای نقش برجسته ای داشت. در همه جای جهان برای او اعتبار قائل هستند.» 

عضو ارشد گروه کد پینک یادآور شد: گفته های ظریف نشان داده است که ایران به توافق هسته ای پایبند بوده و در مقابل؛ آمریکا با عقب نشینی از آن؛ تعهداتش را زیر پا گذاشته است. او به جهان نشان داده که دولت آمریکا، یاغی است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج‌شنبه گذشته نام "محمدجواد ظریف" وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست افراد تحریم‌شده خود قرار داد و مدعی شد، وزارت خارجه ایران پوششی برای پیشبرد فعالیت‌های بی‌ثبات کننده تهران است.

کلیدواژه