استاد دانشگاه قاهره: تحولات غرب آسیا به نفع ایران پیش می رود
(last modified 1398-05-20T12:01:18+00:00 )
اسد 20, 1398 16:31 Asia/Kabul
  • استاد دانشگاه قاهره: تحولات غرب آسیا به نفع ایران پیش می رود

استاد دانشگاه قاهره، روند تحولات غرب آسیا را به نفع ایران دانست.

"حسن السید نافعه" استاد دانشگاه قاهره، در گفتگو با  خبرگزاری تسنیم گفت: ایران سیاستهای خود در منطقه را به خوبی پیش برده است و  ایستادگی این کشور موجب عقب نشینی آمریکا شده است.  

این استاد دانشگاه قاهره، درباره تغییر رویکرد منطقه ای امارات افزود: امارات متحده عربی برای  محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حساب باز کرده بود، اما در آستانه پایان اولین دوره ریاست جمهوری ترامپ متوجه شد که نتایج محقق شده، در سطح پیش بینی‌ها نبوده و این کشور در بحران‌های منطقه‌ای وارد شده است. 

"حسن السید نافعه" همچنین با بیان اینکه عربستان هیچ سیاست خارجی مستقل از آمریکا ندارد، تاکید کرد که منافع منطقه در امضای توافق امنیتی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران است.

دولت امارات در رویکرد منطقه ای خود تغییر ایجاد کرده و ضمن عقب نشینی از یمن، گفتگو با جمهوری اسلامی ایران را نیز برای کاهش تنش ها پیگیری می کند.

مداخله در بحران سوریه وعلیه نظام قانونی این کشور، مداخله در تحولات شمال آفریقا، مشارکت فعال در جنگ علیه یمن، همسویی با سیاست های ضد ایرانی عربستان سعودی، قطع روابط دیپلماتیک با قطر و همسویی با آمریکا در اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله رویکردها و اقدام های هرج و مرج ساز امارات در سطح منطقه غرب آسیا است.

کلیدواژه