پوتین: روسیه و ترکیه درمورد حفظ تمامیت ارضی سوریه اتفاق نظر دارند
(last modified 1398-06-06T04:09:20+00:00 )
سنبله 06, 1398 08:39 Asia/Kabul
  • پوتین: روسیه و  ترکیه درمورد حفظ تمامیت ارضی سوریه اتفاق نظر دارند

رئیس جمهوری روسیه در نشست خبری مشترک با رئیس جمهوری ترکیه گفت: مسکو و آنکارا درباره پایبندی به حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه توافق نظر دارند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روزسه شنبه در نشست خبری مشترک با "رجب طیب اردوغان" همتای ترکیه ای خود در شهر "ژوکوفسکی" روسیه گفت: با اردوغان درباره ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای از بین بردن کانون فعالیت تروریست ها در سوریه توافق نظر دارند.

رئیس جمهوری روسیه افزود، که در این دیدار توافق کرده اند که منطقه کاهش تنش در سوریه نباید پناهگاهی برای تروریست‌ها باشد.

پوتین از ادامه همکاری دو کشور برای حل بحران سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه نیز خبر داد و گفت: از خواسته ترکیه برای تامین امنیت مرزهای جنوبی‌اش حمایت می‌کند. 

ولادیمیر پوتین همچنین گفت :  که روسیه و ترکیه می توانند درخصوص جنگنده مدل سوخو-35 و 57 فعالیت‌های مشترک انجام دهند.

اردوغان نیز ضمن اشاره به تحویل موشک‌های اس 400 به ترکیه تاکید کرد، که با پوتین درخصوص همکاری‌های دفاعی دیگر نیز  مذاکره کرده  است.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت  : در این دیدار موضوع ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و در منطقه شرق فرات مورد بحث قرار گرفته است.

اردوغان، امروز سه شنبه برای دیدار با همتای روس خود  به روسیه سفر کرد، درحالیکه مسئله سوریه و ورود نیروهای نظامی ترکیه به خاک سوریه  و انتقاد شدید دمشق نسبت به این اقدامات  محور اصلی گفت وگوهای دوطرف بوده است.

کلیدواژه