تاکید اردوغان بر نقش ایران،‌ ترکیه و روسیه برای برقراری آرامش در سوریه
(last modified Tue, 17 Sep 2019 03:54:21 GMT )
سنبله 26, 1398 08:24 Asia/Kabul
  •  تاکید اردوغان بر نقش ایران،‌ ترکیه و روسیه برای برقراری آرامش در سوریه

رئیس جمهوری ترکیه، همکاری مشترک آنکارا، مسکو و تهران را برای پایان دادن به بحران سوریه ثمربخش و موجب استقرار ثبات نسبی در این کشور دانست.

به گزارش ایرنا از آنکارا - رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه عصر دوشنبه در مراسم افتتاحیه پنجمین نشست سه جانبه سران ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه در آنکارا تصریح کرد که روند "آستانه" تنها روندی است که می تواند امکان ارائه راه حلی پایدار برای بحران سوریه ارائه کند.

مذاکرات آستانه از ژانویه 2017 با ابتکار جمهوری اسلامی ایران و همکاری روسیه و ترکیه، با هدف برقراری صلح در سوریه آغاز شده است.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه در نشست سه جانبه آنکارا مسائل سوریه و در صدر آن تحولات منطقه ادلب مورد بررسی قرار می گیرد گفت: روند جاری در شرق فرات، پیشرفت های موجود در روند جاری در سوریه و مساله پناهجویان سوری در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اردوغان با تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی و وحدت سیاسی سوریه گفت: سه کشور در زمینه آرامش در سوریه و حل ماندگار مسائل این کشور از راههای سیاسی با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه از دید وی نشست آنکارا یک جان تازه به روند آستانه خواهد بخشید، گفت: سه کشور برای آرامش بیشتر در سوریه باید مسئولیت بیشتری را تقبل کنند.

کلیدواژه