سنبله 27, 1398 12:34 Asia/Kabul
  • اذعان مقام آمریکایی به سلب مسئولیت امریکا برای حفاظت از ریاض

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت، واشنگتن در برابر حفاظت از عربستان سلب مسئولیت کرده است.

به گزارش ایرنا، "ژوزف دانفورد"، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی با بیان این که واشنگتن در برابر حفاظت از سعودی سلب مسئولیت کرده، مدعی شد که سعودی‌ها درخواست حمایت‌های اطلاعاتی یا نظامی بیشتری به آمریکا نداده بودند.

ژوزف دانفورد افزود، آمریکا به عربستان سعودی زمان می دهد تا نسبت به حملات ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی خود ارزیابی کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا اما مدعی شد که همه نشانه ها به سمت ایران یا گروه های نیابتی ایران است.

دانفورد با بیان اینکه حملات پهپادی یمنی ها به عربستان نسبت به حملات پیشین بزرگتر بوده است، گفت، بدون توجیهات اطلاعاتی، این حملات نسبت به قبل بسیار پیچیده و دقیق به نظر می رسد.

در چند روز گذشته مقامات آمریکایی بدون ارائه سند و شواهدی مدعی شده اند که جمهوری اسلامی ایران پشت حملات پهپادی یمنی ها به عربستان بوده است.

یگان پهپادی ارتش یمن بامداد شنبه با 10 پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» متعلق به شرکت ملی نفت عربستان "آرامکو" را هدف قرار دادند.

این یکی از بزرگترین حملات ارتش و نیروهای مردمی انصارالله  به عربستان سعودی از زمان تجاوز نظامی این رژیم به یمن از سال 2015 تا کنون ارزیابی شده است.

"عباس موسوی"، سخنگوی وزارت امورخارجه روز دوشنبه اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن و حقوق آنها دفاع می‌کند ولی اینکه این گونه اقدامات دفاعی به ایران نسبت داده شود، در راستای دروغ حداکثری است. 

کلیدواژه