سنبله 28, 1398 12:40 Asia/Kabul
  • سفیر عربستان در بریتانیا: قتل خاشقچی لکه ننگی برای کل عربستان است

سفیر عربستان در بریتانیا درباره قتل روزنامه نگار منتقد عربستان در ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه گفت: این قتل لکه ننگی برای کل عربستان است.

به گزارش ایرنا، «خالد بن بندر آل سعود» سفیر عربستان در بریتانیا همچنین ضمن هشدار درباره شتابزدگی در واکنش به حملات تاسیسات نفتی عربستان "آرامکو" افزود: آخرین چیزی که منطقه غرب آسیا به آن نیاز دارد، افزایش تنش ها است.

یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن روز شنبه 14 سپتامبر/23سنبله در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی در یمن، با 10 فروند پهپاد بومی،  پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته شرکت ملی نفت عربستان "آرامکو" را هدف قرار داد که منجر به ایجاد اختلال در تولید نفت ریاض شد.

نیروهای انصارالله یمن روز دوشنبه 16 سپتامبر/25سنبله همچنین عربستان و امارات را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کرده اند.

"جمال خاشقچی"روزنامه‌ نگار منتقد رژیم آل‌سعود دوم اکتبر2018 (10میزان 1397) پس از ورود به کنسولگری عربستان دراستانبول ترکیه ناپدید شد ومقامات سعودی پس از هفته ها تکذیب، درنهایت اذعان کردند که این روزنامه نگار داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسیده است.

کلیدواژه