بهمن ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۶ Asia/Dushanbe

عملیات امداد و نجات تیم‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مناطق زلزله‌زده جنوب ترکیه بدون وقفه ادامه دارد.

زمین لرزه شدیدی بامداد دوشنبه ششم فوریه، منطقه "قهرمان ماراش" در جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.
در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.
زمین لرزه شدید هفته گذشته در ترکیه و سوریه تاکنون جان بیش از ۳۰ هزار نفر را در این دو کشور گرفته و شمار زیادی مجروح هم بر جای گذاشته است.
این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان با وقوع زلزله مهیب هفت و هشت دهم ریشتری در جنوب ترکیه، ایران به‌عنوان کشور همسایه، درحال کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ترکیه‌ای است.
به گفته «اسماعیل اسکندری» رئیس تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر ایران در مناطق زلزله‌زده جنوب ترکیه، با توجه به تخریب 80 درصدی برخی مناطق زلزله‌زده از جمله شهر آدیامان، عملیات گروه‌های امداد و نجات ایران در مناطق زلزله‌زده ترکیه موفقیت‌آمیز بوده است.
اسکندری تصریح کرد، با پایان یافتن عملیات جست وجو و نجات، گروه‌های امدادی جمعیت هلال احمر ایران، عملیات اسکان در مناطق زلزله‌زده جنوب ترکیه شروع می‌شود. 
تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت حدود 120 نفر با تجهیزات کامل به مناطق زلزله‌زده ترکیه اعزام شدند.  
همچنین اردوگاه رفاهی سپاه پاسداران انقلاب ‌اسلامی در شهر زلزله‌زده "آدیامان" ترکیه برپا شده است. 
نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم بیمارستان صحرایی با ظرفیت 50 تخت و امکانات کامل در منطقه زلزله‌زده "آدیامان"، جنوب ترکیه ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه