اسفند ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۸ Asia/Dushanbe
  •  مدیرعامل منطقه آزاد چابهار: چابهار ظرفیت رونق‌بخشی به اقتصاد ایران و آسیای مرکزی را دارد

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب‌های خطوط ترانزیتی، ظرفیت راه‌اندازی خطوط ترانزیتی و درنتیجه، رونق بخشی به اقتصاد ایران و آسیای مرکزی  را دارد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«امیر مقدم» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در دیدار با سفیر ژاپن افزود: ظرفیت‌های چابهار در حوزه گردشگری و صنایع ترانزیتی به‌واسطه موقعیت ژئوپلیتیک این منطقه، دارای ارزش‌های بسیاری برای علاقه‌مندان به این دو حوزه است.

  • مقدم همچنین از افتتاح نخستین فاز پتروشیمی چابهار در سال ۲۰۲۳ خبر داد و افزود: بر اساس اسناد راهبردی، منطقه آزاد چابهار قطب سوم صنعت پتروشیمی در ایران است.
  • رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این بندر برای سرعت بخشی در روند تکمیل خط راه‌آهن چابهار به زاهدان و اتصال به کریدور شمال - جنوب، از آمادگی این منطقه برای ایجاد یک مسیر امن تجاری برای دسترسی فعالان اقتصادی داخلی و کشورهای همسایه شرق ایران خبر داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با برشمردن بخشی از ظرفیت‌های این منطقه افزود: سال آینده نیمی از ظرفیت سه و نیم میلیون تنی کارخانه فولاد چابهار در فاز نخست خود به بهره‌برداری می‌رسد.
«آیکاوا کازوتوشی» سفیر ژاپن به همراه نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران و هیات همراه به چابهار سفر کرده است.

کلیدواژه