اسفند ۱۳, ۱۴۰۱ ۰۹:۳۱ Asia/Dushanbe
  • کنایه کاردار سفارت ایران در لندن به سفیر انگلیس در تهران
    کنایه کاردار سفارت ایران در لندن به سفیر انگلیس در تهران

کاردار سفارت ایران در لندن،از سفیر انگلیس در تهران خواست به جای مداخله در امور داخلی ایران،آمار دقیقی از کشته شدن سربازان انگلیسی در جنگ اوکراین ارائه کنند.

در روزهای گذشته تعدادی از دانش آموزان مدارس در برخی شهرهای ایران دچار مسمومیت شدند که گروه های ارزیابی و تخصصی در حال بررسی علت ماجرای این مسمومیت هستند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،ماجرای مسمومیت مشکوک دانش‌آموزان دختر ایرانی در برخی از مدارس ایران با واکنش‌های مداخله‌جویانه‌ای از سوی مقامات غربی مواجه شد.

«آنالنا بائربوک» Annalena Baerbock وزیر امور خارجه آلمان با وجود آغاز تحقیقات درباره علت مسمومیت دختران دانش آموز در ایران، در اظهارات مداخله جویانه به ابراز نگرانی ساختگی پرداخت و خواستار تحقیقات کامل در این خصوص شد.

«سایمون شرکلیف» Simon Shercliff سفیر انگلیس در تهران نیز روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: «به عنوان یک پدر، ابراز همدردی می‌کنم با همه پدران و مادران ایرانی که نگران فرزندان خودشان در مدرسه هستند به خاطر مسمومیت های سریالی که تمامی ندارد.»

در همین راستا درپی پیام همدردی ادعایی سفیر انگلیس درباره مسمومیت مشکوک برخی از دانش‌آموزان ایرانی که با هدف بهره‌برداری‌های سیاسی و تداوم جنگ ترکیبی علیه ایران مطرح شد،«سید مهدی حسینی متین» کاردار سفارت ایران در لندن در توئیتی به پنهان‌کاری و دورویی دولت انگلیس با مردم این کشور درباره آمار تلفات سربازان انگلیسی در جنگ اوکراین اشاره کرد و نوشت: بنا بر گزارش‌ها، تعداد زیادی از سربازان انگلیسی از سال گذشته که جنگ اوکراین آغاز شد، به این کشور اعزام و کشته‌ شده‌اند.

کاردار سفارت ایران در لندن با اشاره به اینکه آمارهای مختلفی از منابع روس و انگلیس در این رابطه منتشر شده، افزود: هنوز این آمارها از سوی مقامات انگلیسی تائید نشده است؛مردم در انگلیس حق دارند در این رابطه آگاه باشند.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه