اسفند ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۱ Asia/Dushanbe
  • ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
    ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه  ایران با اشاره به تکراری بودن دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ای درباره جمهوری اسلامی تصریح کرد، دروغ پردازی‌های رسانه‌ای‌ درخصوص ایران جدید نیست اما تشدید آن در ماههای اخیر دلایل مختلفی دارد. 

از اواخر سپتامبر، برخی ازمناطق مختلف ایران شاهد بروز اغتشاش‌هایی بود که در همان نخستین روزها، نقش برخی رسانه‌های سنتی و نوین در گسترش این اغتشاش‌ها نمایان شد.

 

در این اغتشاشات، سران سیاسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و بعضاً برخی از کشورهای اروپایی، رسانه‌های آنان و نیز رسانه‌های فارسی معاند مورد حمایت غرب با شعار حمایت از حقوق ملت ایران، در حمایت از اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت ملت سنگ تمام گذاشتند.

تلاش کشورهای غربی و رسانه‌های وابسته به آنان برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در ایران در شرایطی بود که میلیونها نفر از ملت ایران بارها در خیابان‌ها و میادین کشور در حمایت از نظام و کشورشان و مخالفت قاطع با آشوب و اغتشاش حضور یافتند.

 

به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران شامگاه یکشنبه در توییتر نوشت، یک دلیل بسیار مهم اینکه رژیم آپارتاید اسرائیل مدتهاست درگیر نزاع سیاسی، آشوب، اردوکشی خیابانی و بحران داخلی است.

کنعانی افزود، کتمان حقایق، کمکی به نجات رژیم صهیونیستی از سرنوشت محتوم فروپاشی نخواهد کرد.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است.

صدها هزار شهرک‌نشین صهیونیست در اعتراض به تندروی‌ها، اقدامات غیرقانونی و جولان کابینه افراطی راست‌گرایان اسرائیلی به خیابان‌ها می‌آیند و تا سرنگونی حزب «لیکود» و متحدانش، قصد تداوم اعتراضات را دارند.

کلیدواژه