اسفند ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۵ Asia/Dushanbe
  • امضای ۲۰ توافقنامه سند همکاری بین ایران و کشورهای غرب آفریقا
    امضای ۲۰ توافقنامه سند همکاری بین ایران و کشورهای غرب آفریقا

در نخستین روز اجلاس علمی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غرب آفریقا ۲۰ سند توافق و قرارداد همکاری چندجانبه و دوجانبه بین ایران و کشورهای غرب آفریقا امضا و بر گسترش و تعمیق همکاری‌های جامع اقتصادی تأکید شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در اجلاس علمی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غرب آفریقا در تهران افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی بیانگر وجود اراده سیاسی مشترک برای تسهیل زمینه‌های حضور، مشارکت و نقش آفرینی هرچه‌بیشتر بخش خصوصی در مناسبات اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای آفریقایی است.
مخبر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران گسترش مناسبات دوستانه با غرب آفریقا را مورد توجه قرار داده است، بر آمادگی دولت ایران برای کمک به رشد و توسعه روابط فیمابین تأکید کرد و گفت: سیاست اصولی دولت ایران توسعه و تقویت روابط با کشورهای آفریقایی است.
همایش بین‌المللی ایران و کشورهای غرب آفریقا با حضور مسئولان و فعالان اقتصادی از ۱۰ کشور غرب آفریقا به مدت سه روز در تهران در حال برکزاری است.
جمهوری اسلامی ایران درچارچوب تعامل سازنده با جهان، فقط نگاه تک بعدی آن هم به کشورهای اروپایی ندارد و قاره آفریقا و آسیا مورد تاکید نظام جمهوری اسلامی ایران است.
بازار گسترده آفریقا، بستر مناسبی برای فروش کالاهای ایرانی است و در چنین شرایطی، قاره سیاه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

کلیدواژه