اسفند ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۲ Asia/Dushanbe
  • آغاز نخستین دوره بازی های بین‌المللی نوروز ویژه بانوان در تهران
    آغاز نخستین دوره بازی های بین‌المللی نوروز ویژه بانوان در تهران

نخستین دوره بازی های بین‌المللی نوروز ویژه بانوان با شعار «ورزش، معنویت، عدالت» برای اولین بار در ایران و با حضور کشورهای حوزه نوروز افتتاح شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان ، مریم کاظمی پور سخنگوی نخستین دوره‌ی بازی های بین المللی نوروز ویژه بانوان در مراسم افتتاحیه این بازی ها در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران اظهار کرد، دختران ورزشکار و قهرمان از مناطق مختلف جهان به مناسبت این رویداد بی نظیر در 9 رشته ورزشی شامل کبدی، جودو، سوارکاری، دو و میدانی، وزنه برداری، کاراته، فوتسال، شمشیربازی و چوگان به رقابت می پردازند.

کاظمی پور با بیان اینکه در این دوره از مسابقات 378 ورزشکار خارجی و 225 ورزشکار ایرانی از 20 کشور در رده های مختلف سنی حضور دارند تصریح کرد، هدف از برگزاری این دوره از مسابقات توسعه پایدار ورزش بانوان، تعامل و بهره گیری از ظرفیت کشورهای حوزه نوروز در راستای ارتقای رشد کمی و کیفی ورزش بانوان و بالندگی و شکوفایی ورزش بانوان بویژه در حوزه فرهنگی و هویتی است.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران  نیز در این مراسم با بیان اینکه نوروز جزو عیدهای ملی ، تمدنی و منطقه ای در بخش بزرگی از کشورهای دنیا است، از تمام مسئولان و جامعه ورزشی کشورهای حوزه نوروز خواست تا با برنامه ریزی مناسب و برگزاری سالانه، این رویداد بزرگ در تقویم ورزشی دنیا ثبت و تکرار شود.

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران ، فعالیت زنان در سیزده رشته ورزشی، حضور ۱۰۴ داور بین المللی زن، وجود بیش از ۲۲۰ هزار باشگاه ورزشی و همچنین بیش از ۷ هزار باشگاه ورزشی مختص زنان و ۸۰۸ کرسی ورزشی زنان در مجامع بین المللی را از جمله افتخارات ورزش زنان ایران در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خواند.

گفتنی است، نخستین دوره بازی های بین‌المللی نوروز ویژه بانوان که از شامگاه جمعه آغاز شده است تا 14 مارس ادامه دارد.

کلیدواژه